Sabtu, 16 Mei 2009

Idaman ku...


sementara tunggu jawapan tenmuduga kerja ini...aku sempat juga bawa balik barang-barang aku balik ke rumah...aku ada simpan cita-cita tinggi nak buat bilik perpustakaan or like mini library..hehe..betul ke aku cakap orang putih ni..something like that..masa pulang baru-baru ini hampir empat kotak besar aku bawa balik yang dalamnya penuh dengan buku-buku waktu aku belajar di kelantan...hampir 100 buah buku yang aku ada...bila dijumlahkan hampir dalam seribu ringgit...tapi buku-buku tu aku sempat baca bab 1 kesemuanya...hehe..harap je banyak tapi baca main malas..tapi aku bersetuju kata seorang psyarah di kampus aku dulu..biar pun kita memiliki banyak buku, biarpun kita tak sempat baca habis tapi satu hari nanti ia amat berguna pada kita,dan dia akan jadi rujukan kita.. aku ada cerita lawak, kitab fiqh sirah aku yang bertulisan arab..selepas sahaja habis mempelajari madah sirah dengan ust azhar..buku itu langsung tak usik sampaikan anai-anai yang tolong baca..bijak mereka..mereka sempat dapat ilham buat peta dalam kitab sirah aku..wah apa lagi aku pun berperang dengan mereka mengunakan ubat nyamuk..hehe..sekadar jadi raja lawak jap..apa-apa pun ada duit lebih kita beli buku..anyway dia akan jadi bahan rujukan untuk kita insyAllah..moga2 suatu hari nanti aku boleh memiliki mini cooper eh silap mini library di rumah aku amenn...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan