Isnin, 8 Jun 2009

Baru pulang dari muktamar...

Salam Perjuangan
Alhamduillah pertama dan selama-lamanya di beri keizinan oleh Allah kepada saya dan kenalan sahabat-sahabat aktivis PAS dari Sabah untuk menyertai muktamar kali ke 55 sebagai pemerhati muktamar sayap pemuda yang berlangsungnya di markas PAS di taman melewar dan seterusnya singgah di esok hari di stadium melawati Shah Alam. Sebenarnya saya ada kenalan sahabat dari zaman sekolah menegah lagi, dia merupakan orang yang aktif dalam kerja amal Islami di Sabah dan kebanyakan sahabat-sahabat mereka juga yang majoritinya dari semenanjung Malaysia ke Sabah untuk membawa misi dan visi untuk membangkitkan kualiti pengetahuan Islam pada ummah di sana. InsyAllah moga kalian menjadi ansoruAllah yang sejati di sana.

Dalam permerhatian saya di muktamar sayap pemuda mereka adalah pemuda-pemuda yang makin hari makin kuat, makin berilmu makin matang, makin dipimpin makin berdisplin dan segala tindakan mereka untuk membangkitkan perjuangan Islam sememangnya tulus dan ikhlas. Muktamar pemuda pada kali ini disinari dengan cahaya kepimpinan muda yang berilmu, siqqah dan berani dalam membimbing kepimpinan muda ini untuk menjadi mereka sebagai pelapis-pelapis pimpinan Ulama yang akan datang amenn insyAllah. Tahniah pada Ustaz Nasrudin Tantawi dan sahabat-sahabat pimpinan pemuda moga kalian berusaha dan kami sentiasa membantu dibelakang kalian dalam perjuangan yang penuh suci ini takbir!

Dan akhirnya saya kagum dengan orang PAS, walaupun ada motor yang tertinggal kunci di tempat kunci motor itu tetapi tiada siapa pun yang berani nak curi motor itu, akhirnya ada hamba Allah itu menyimpan kunci itu didalam helmet yang tergantung di motor itu..sebab takut kepada Allah semuanya menjadi mulia dan baik..jauh beza antara orang yang ditarbiyah dalam pas dan bukan pas, ayuh teman-teman kita bedepan mereka yang belum mengenali Pas dan tarik mereka menjadi adik-beradik dalam perjuangan Islam bagaimana pesan timbalan presiden PAS dan ayuh kita bersama-sama berada dalam satu kapal besar yang tengah belayar menuju satu visi dan misi yang suci sebagaimana pesan Tuan Guru Presiden kepada kita..amenn insyAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan