Khamis, 25 Jun 2009

Suasana Petang Kuala Lumpur...


Suasana petang makin gelap...kepulangku ke kuala lumpur disambut penuh dengan burung-burung gagak yang terbang untuk mencemar keindahan kota raya ini..bila kaki aku menjejak ke tanah tiba-tiba aku terdengar bunyi tembakan yang kuat dan bertubi-tubi di sekitar kawasan central market..ramai berlari dan tunduk takutkan bunyi tembakan yang seakan-akannya peperangan telah berlaku...kereta-kereta dan bas makin perlahan dan makin sesak..aku berlari-lari cepat dan sembunyi di surau..ramai yang sempat jadi jurugambar untuk menangkap aksi ahli-ahli penembak di sekitar itu..aku beranikan diri untuk keluar menjenguk suasana di situ..darah makin tinggi menjulang..teringat kembali suasana demotrasi di kuala lumpur, bunyi tembakan itu mengenangkan aku kembali..menguji kekuataan dan keberanian aku,..menguji semangat berpasukan tapi aku merasakan aku boleh score 20/100 dalam ujian itu..terdengar lagi bunyi tembakan lagi kuat daripada tadi..tiba-tiba dua ekor burung gagak tergolek depan aku..ish3...buat takut je..rupanya DBKL nak halau burung gagak daripada mencemar sekitar kuala lumpur..


aku pun tengok jam yang sudah menunjukkan masuk waktu maghrib..aku kembali ke surau..ada dua orang pak cik tua yang berada dalam surau itu nampak gaya macam bekas penyanyi rock..salah seorangnya menjadi bilal..bunyi azan pun mcm nada rock..aku pun terharu walaupun dia orang macam itu tapi masih boleh ke surau berjemaah,tapi dari segi pakaian aku terpaksa bagitau kat korang,dia orang tu orang jalanan..aku bersyukur dia orang ada rasa keinsafan..selepas aku mengimamkan solat maghrib jemaah disitu...aku beristigfar dan menadah tangan untuk berdoa..selepas satu-satu doa aku,aku terkejut suara yang kuat dari belakang.."amennnnnn!"..ramai sungguh orang bersolat disini..terharu..dan di pertengahan doa kami, aku membaca doa untuk umat Islam di Palestin,pattani dan seluruhnya.., mereka baca amennn lagi kuat dari tadi..kesedaran umat Islam kita tentang keganasan israeil kepada umat Islam di Palestin dan umat Islam di selatan Thailand makin sedar...syukur Alhamduillah..moga Allah memberi kekuatan kepada Umat Islam yang tengah berjihad menegak agama Allah..takbir!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan